Producătorii de automobile de top, inclusiv Tesla Inc., General Motors Co. și Ford Motor Co., se îndreaptă spre circuitul de conferințe miniere, deoarece cererea în creștere pentru metale utilizate în vehiculele electrice declanșează o luptă pentru a bloca livrări pe termen lung.
Aceste firme majore din SUA, împreună cu Rivian Automotive Inc. și omologii europeni Stellantis NV, Mercedes-Benz Group AG și Jaguar Land Rover Automotive Plc, se vor amesteca cu mulțimile de directori din industria minieră care participă la o conferință majoră a metalelor din Florida săptămâna viitoare, potrivit la mai mulți participanți care au primit o listă cu invitații la eveniment.
Banca Montreal, care organizează întâlnirea anuală, nu a dezvăluit numele producătorilor de automobile care participă la evenimentul de patru zile, care se așteaptă să atragă aproape 1.500 de participanți la Hollywood, Florida. Cu toate acestea, firma vede un interes puternic din partea mai multor producători de automobile care caută să-și asigure aprovizionarea cu litiu, nichel, grafit și alte metale pentru baterii.
„Există o urgență acum, care nu exista acum câțiva ani”, a declarat Ilan Bahar, co-șef al afacerilor globale cu metale și minerit la BMO Capital Markets, într-un interviu. „Dacă în urmă cu trei sau patru ani am fi invitat companiile de mașini la conferința noastră, probabil că nu ar fi făcut din asta o prioritate.”
Este neobișnuit ca utilizatorii finali masivi de mărfuri brute, cum ar fi producătorii de automobile, producătorii de mașini sau companiile aerospațiale, să participe la conferințe mari de minerit. Dar cererea uriașă de materii prime pentru a sprijini electrificarea acelor industrii schimbă acest lucru.
Bahar a spus că participă o serie de producători de automobile, inclusiv oficiali din domeniul achizițiilor publice sau al dezvoltării corporative, și se concentrează pe asigurarea aprovizionării și investițiilor.
„Sunt acolo ca investitori”, a spus el. „Ei vor să se întâlnească cu companii, iar companiile vor să se întâlnească cu investitori.”
Companiile de mașini fac incursiuni în industria minieră pentru a bloca aprovizionarea cu materialele atât de necesare, punându-le în concurență directă cu marii producători de metale, înfometați de afaceri. GM concurează pentru o participație în unitatea de metale de bază a Vale SA și în Ianuarie a încheiat un pact de 650 de milioane de dolari cu Lithium Americas Corp. pentru a dezvolta cel mai mare zăcământ de litiu din SUA. Între timp, Tesla cântărește o preluare a minerului Sigma Lithium Corp.
„Am văzut investiții pe care le-au făcut direct în companiile miniere, în primul rând pentru a asigura preluarea”, a spus Bahar. „Natura și structura capitalului modului în care oamenii investesc evoluează.”
Specialiștii din industrie avertizează că minerii pur și simplu nu au acces la banii necesari pentru a satisface cererea de metale pentru baterii, așa că producătorii de automobile vor trebui să se implice. Battery Metals Review, care urmărește investițiile în lanțul de aprovizionare cu vehicule electrice, estimează că minerii de litiu au strâns cu 20% mai puțin capital anul trecut, în ciuda prețurilor pentru metalul alb argintiu care a ajuns la un nivel record.
Cel puțin o altă conferință minieră din America de Nord raportează interes din partea producătorilor de automobile. Banca canadiană de investiții Canaccord Genuity Group Inc. a declarat că se așteaptă la o prezență la fel de puternică din partea constructorilor de vehicule la conferința sa miniere din Palm Springs, California, în Mai.
De asemenea, v-ar putea interesa și:
Exporturile de Aur ale Ugandei au scăzut cu 80%
0 Comentarii